ELTE
DELP

 

Department of English Language  Pedagogy

School of English and American Studies - Eötvös Loránd University

1088 Budapest, Rákóczi út 5. tel.: (36-1) 485 52 00 extension: 4407, email: delp@seas3.elte.hu

 

 

Home

Staff directory

Staff details

Who to turn to?

BA in English

English Teacher Training

MA in English

MA in ELP for int'l  students-to come later

PhD in  Language   Pedagogy

Anti-discrimination Statement

Notice board

Australian Studies

Course Materials

Events

Staff calendar

E-Learning

Research & Projects

APA & MLA guidelines

Good to know

Links

Forms

Books by our staff

DELP history

Support

Sitemap

Magyarul  

 

 

 Books and teaching materials available by our staff members

 

This is a list of books by our colleagues still available in bookshops or from the publishers.

 

The following books are available from bookshops or the internet:

Appleby, R., J. Bradley, B. Brennan, & J. Hudson. (2006). Business One: One - Intermediate + . Oxford: Oxford  University Press.

 

Appleby, R., Bradley, J., Brennan, B., & J Hudson. (2007). Business One: One - Pre-Intermediate. Oxford: Oxford University Press.

 

Appleby, R., J. Bradley, N. Leeke, J. Scrivener (2008). Business One:One - Advanced. Oxford: Oxford

University Press.

 

Boreczky, E. (2007). John Wyclif's Discourse on Dominion in Community. Boston-Leiden: Brill    Academic Publishers.

 

Dávid, G. A. (2011). Linking the Euroexams to the Common European Framework of Reference. Budapest: Euro Examination Centre. 84 pp.

Holló Dorottya, Károly Krisztina (Eds.) (2015). Inspirations in foreign language teaching: Studies in language pedagogy and applied linguistics in honour of Péter Medgyes. Harlow: Pearson. with contributions from DELP by: Ildikó Lázár, Éva Major, Judit Révész, Krisztina Károly, Dorottya Holló

Csizér, K., Holló D., & Károly K. (Eds.) (2011). Dinamikus csoport, dinamikus tanulás - A csoportdinamika szerepe a nyelvtanulásban. Budapest: Tinta Kiadó.

 

Holló, D. (2008). Értsünk szót! - kultúra, nyelvtanítás, nyelvhasználat. Budapest: Akadémiai Kiadó.

Károly, K., & Szentesi, T. (2002). Angol szókincskönyv. Budapest: Corvina.

Károly, K., & Fóris, Á. (Szerk.). (2005). New trends in translation studies. Budapest: Akadémiai Kiadó.

Károly, K. (2007). Szövegtan és fordítás. Budapest: Akadémiai Kiadó.

Károly K. (2011). Szöveg, koherencia, kohézió - Szövegtipológiai és retorikai tanulmányok. Budapest: Tinta Kiadó.

Király Zs. (1998). Blackbird - Nyelvvizsga-elõkészítő tanfolyam tanári kézikönyvvel. Budapest:

 Akadémiai Kiadó.

 

Király Zs., Jilly V., & Halápi M. (2009). Bluebird Coursebooks 1&2. Budapest:

Akadémiai Kiadó.

 

Király Zs., & Ryan, C. (2009). Bluebird - teacher's book. Budapest: Akadémiai Kiadó.

 

Király Zs., (2009). Bluebird - Workbook. Budapest: Akadémiai Kiadó.

 

Lázár I., (2015) 39 interkulturális játék - Ötlettár tanároknak az interkulturális kompetencia és a csoportdinamika fejlesztéséhez. Budapest: ELTE

available from:  http://metodika.btk.elte.hu/file/TAMOP_BTK_BMT_9.pdf

 

Mompoint-Gaillard, P. & Lázár, I. (Eds.) (2015). TASKs for Democracy: 60 activities to learn and assess transversal   attitudes, skills and knowledge. Pestalozzi Series 4. Strasbourg: Council of Europe. http://www.coe.int/t/dg4/education/pestalozzi/Source/Documentation/Pestalozzi4_EN.pdf

Barrett, M., Byram, M., Lázár, I., Mompoint-Gaillard, P. and Philippou, S. (2014). Developing intercultural competence through education. Pestalozzi Series 3. Strasbourg: Council of Europe. http://www.coe.int/t/dg4/education/pestalozzi/Source/Documentation/Pestalozzi3.pdf

Lázár, I., Huber-Kriegler, M., Lussier, D., Matei, G. S. & Peck, C. (Eds.) (2007). Developing and assessing intercultural communicative competence - A guide for language teachers and teacher trainers. (Ed.) Strasbourg: Council of Europe.  

            http://www.ecml.at/mtp2/publications/B1_ICCinTE_E_internet.pdf               http://www.ecml.at/mtp2/Iccinte/results/

 

Huber-Kriegler, M., Lázár, I. & Strange, J. (2006). Miroirs et fenêtres. Manuel de communication

          interculturelle. European Centre for Modern Languages. Strasbourg: Council of

            Europe. Adapted to French by I. Lázár & E. Tofaridou.

            http://archive.ecml.at/documents/pub123aF2005_HuberKriegler.pdf

 

Huber-Kriegler, M., Lázár, I. & Strange, J. (2003). Mirrors and Windows. An intercultural communication

          textbook. European Centre for Modern Languages. Strasbourg: Council of

            Europe. http://archive.ecml.at/documents/pub123aE2003_HuberKriegler.pdf

 

Lázár, I. (Ed.) (2003). Incorporating Intercultural Communicative Competence in Language

          Teacher Education.  European Centre for Modern Languages. Strasbourg: Council of Europe.

           http://archive.ecml.at/documents/pub123be2003_lazar.pdf

 

Malderez, A., &  P. Medgyes (eds.) (1996). Changing Perspectives in Teacher Education. London:Heinemann.            (contributors: Christopher Ryan, Péter Rádai, Trevor Shanklin, Margit Szesztay, Ildikó Szigeti, Uwe Pohl, Caroline Bodóczky, Sarah Thurrell, Gergely Dávid, Éva Major, Sharon Moya)

 

Medgyes Péter (2017). The non-native teacher. 3rd, updated edition. Callander: Swan Communication.

 

Medgyes P. (2015). Töprengések a nyelvtanításról. Budapest: Eötvös Kiadó. available from:

http://www.eltereader.hu/media/2017/08/MedgyesPeter_READER1.pdf .

 

Medgyes P. (2011). Aranykor - Nyelvoktatásunk két évtizede. 1989-2009. Budapest:

Nemzeti Tankönyvkiadó.

 

Medgyes P., & Major É. (1997, 2nd edition 2004). A nyelvtanár - A nyelvtanítás módszertana. Budapest:

Corvina. (The Language Teacher, The Methodology of English Language Teaching).

Medgyes Péter (1994). The non-native teacher. London:Macmillan.

Andrews, M., U. Pohl et al. (2001). Zoom In on Britain and Hungary. Looking into Britain through

Hungarian eyes. Callander, Swan Communication.

 

Matei, G., U. Pohl, et al. (2007). First steps in teacher training: a practical guide. ECML/Council of

            Europe  Publications. http://archive.ecml.at/mtp2/publications/C7_TrainED_E_internet.pdf

 

Ellis, M., Laidlaw, C., Medgyes, P., et al. (1999). The Criss Cross series - A Course for English at secondary schools from Beginner to Upper Intermediate level.  (authors from DELP include: Enyedi Ágnes, Holló Dorottya, Christopher Ryan)

 

Holló, D. (2002). Changing Skies - advanced practice book. Callander: Swan Communication.

 

 

 

 

 

The titles below can be obtained from the publisher or distributor:

 

Lázár, I. (2006). 33 kulturális játék a nyelvórán. Segédkönyv tanároknak az           

        interkulturális kompetencia fejlesztéséhez nyelvórákon és kommunikációs tréningeken.

        Budapest: OPKM  ECML Kontaktpont. (www.opkm.hu)
 

 Bolitho, R., M. Einhorn,  & M. Szesztay.(2008). Group facilitation in language teacher education.

            ECML/Council of Europe  Publications. (www.ecml.at )

 

The following teaching material is available from here.

Károly K., Tiboldi T., Prescott, F., & Németh N. (2006): English through  the Media. (multimedia teaching material) Budapest: Ministry of Education - World Language Programme

      

 

 

.

 

 ELTE
DELP

 

 

                                  ©  ELTE  DELP,  Budapest